Strona startowa

Wiadomości - Aktualności

Nowe zasady wycinki drzew od 17 czerwca 2017 r.

Dodał: administrator Data: 2017-07-04 10:14:38 (czytane: 890)

Urząd Gminy w Nowym Korczynie informuje, że w związku z nowelizacją ustawy o ochronie przyrody (Dz.U. 2017 poz. 1074) osoba fizyczna zobowiązana jest dokonać zgłoszenia do urzędu gminy zamiaru usunięcia drzew na nieruchomości stanowiącej jej własność, na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza (na podstawie art. 83f ust.4 ustawy o ochronie przyrody):

- 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,

- 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu kolonolistnego,

- 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew

Obowiązek zgłoszenia nie dotyczy krzewów.

Zgłoszenie musi zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości,
z której drzewo ma być usunięte oraz rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości. W terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia organ dokonuje oględzin.
Z oględzin organ sporządza się protokół. Po dokonaniu oględzin w terminie 14 dni od dnia oględzin organ może w drodze decyzji administracyjnej wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie (tzn. milcząca zgoda). Organ przed upływem 14-dniowego terminu od momentu przeprowadzenia oględzin może wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu za odpowiednią opłatą skarbową na wniosek zgłaszającego. Zgłoszone do usunięcia drzewa należy usunąć w terminie
6 miesięcy od momentu przeprowadzenia przez organ oględzin.

Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji  o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, Urząd uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.

Inne podmioty, a także osoby fizyczne usuwające drzewa w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej na nieruchomościach stanowiących ich własność muszą złożyć wniosek do urzędu gminy o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów oraz uzyskać takie zezwolenie w drodze decyzji administracyjnej. Bez zezwolenia można usuwać m.in. (na podstawie art. 83f ust.1 ustawy o ochronie przyrody):

- krzewy rosnące w skupisku o powierzchni do 25 m2

- drzewa, których obwód pnia na wysokości 5 cm nie przekracza:

 a) 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,

b) 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu kolonolistnego,

c) 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew

- drzewa lub krzewy usuwane w celu przywrócenia gruntów nieużytkowanych do użytkowania rolniczego,

- drzewa lub krzewy owocowe.

Nowe przepisy obowiązują od 17 czerwca 2017 roku.

Do pobrania:
   Wzór zgłoszenia zamiaru usunięcia drzew lub krzewów[DOC]

Komentarze (0)

Uwaga: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Za wypowiedzi naruszające prawo lub chronione prawem dobra osób trzecich grozi odpowiedzialność karna lub cywilna. IP Twojego komputera: 54.225.36.143

Dodaj komentarz

UWAGA!
Formularz dodawania komentarzy wymaga włączenia obsługi plikow cookies (ciasteczek), zapisywanych
i odczytywanych z Twojego urządzenia - jeśli chcesz dodać komentarz, włącz ciasteczka, odœwież stronę i spróbuj ponownie...


Nie przegap

więcej

Wydarzenia / Imprezy

Przeczytaj kolejną wiadomość:

Informacja o XXIX sesji Rady Gminy Nowy Korczyn

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ze zm.) zwołuję na dzień...